Przedszkole Nr 2 w Augustowie, 16-300 Augustów, ul. Kopernika 24
Przedszkole Nr 2 w Augustowie, 16-300 Augustów, ul. Kopernika 24
Created with Webwave CMS
Copyright 2015 MS
Przedszkole Nr 2
w Augustowie
System nagród i kar stosowany w przedszkolu
Zatwierdzony w czerwcu 2010 r. przez Radę Rodziców i Radę pedagogiczną Przedszkola Nr 2 w Augustowie
Preferowane nagrody to:
a) pochwała słowna;
b) możliwość wybrania zabawki;
c) wręczenie naklejek, pieczątek;
d) przytulenie, pochwała, miłe słowo, czuły gest;
e) tablice z punktami za pozytywne zachowanie;
f) pierwszeństwo w parach;
g) pierwszeństwo zabawy na placu zabaw na wybranym przyrządzie;
h) prowadzenie zabawy.
Preferowane kary:
a) zakaz zabawy;
b) odebranie ulubionej zabawki;
c) usadzenie przy stoliku lub na „karnym krześle;
d) nagana słowna, upomnienie;
e) "czarne kropki” na tablicy za złe zachowanie.
KODEKS PRZEDSZKOLAKA
Prawa i obowiązki przedszkolaka
1. dziecko przedszkolu ma wszelkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności do:
a) właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo-dydaktycznego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej;
b) szacunku dla wszystkich jego potrzeb, życzliwego podmiotowego traktowania;
c) ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej;
d) poszanowania jego godności osobistej;
e) poszanowania własności;
f) opieki i ochrony;
g) partnerskiej rozmowy na każdy temat;
h) akceptacji jego osoby;
i) indywidualnego nauczania w przypadkach określonych w Statucie §21;
j) korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej i innej specjalistycznej organizowanej w przedszkolu;
k) swobodnego wyrażania swoich myśli i przekonań, jeśli nie naruszają one praw innych;
2.Dziecko w przedszkolu ma obowiązek w trosce o bezpieczeństwo własne i kolegów:
a) szanować kolegów i wytwory ich pracy;
b) nie oddalać się od grupy bez wiedzy nauczycielki;
c) szanować sprzęt i zabawki znajdujące się w przedszkolu;
d) dbać o estetykę i czystość pomieszczeń, w których przebywa;
e) przestrzegać ustalonych zasad, zwłaszcza dotyczących bezpieczeństwa;
f) sygnalizować złe samopoczucie i potrzeby fizjologiczne;
g) przejawiać właściwy stosunek do rówieśników, osób starszych, wynikających z postawy respektowania podstawowych norm społecznych i etycznych;
h) słuchać i reagować na polecenia nauczyciela.